جدی شدن حمله به سوریه در پی عدم توافق ایران و آمریکا

طی روزهای اخیر، تهدیدات کشورهای غربی درباره انجام اقدام نظامی علیه سوریه، به شکل بی سابقه ای افزایش یافته است. در این میان، برخی منابع اسرائیلی مدعی شده اند در پی ناکامی عوامل واسطه میان ایران و آمریکا برای توافق درباره سوریه، چشم انداز حمله نظامی به این کشور از همیشه جدی تر شده است.
ادامه نوشته

ارز مرجع از امروز جايگزين ارز مبادله‌اي مي‌شود

بانك مركزي از امروز( 26 مردادماه) طبق دستور رئيس‌جمهور مكلف به پرداخت ارز مرجع براي واردات كالاهاي اساسي است.
ادامه نوشته

 تصمیم عجیب جبهه پایداری مجلس درباره کابینه روحانی

اکنون که سومین روز بررسی کابینه روحانی سپری شده ا ست مجلس به صلاحیت 11 وزیر پیشنهادی رسیدگی کرده و بررسی برنامه‌ها و صلاحیت 7 وزیر پیشنهادی دولت یازدهم باقی مانده است. جبهه پایداری بیشترین مخالفان وزرای پیشنهادی را به خود اختصاص داده ‌است.
ادامه نوشته

مذاکرات بهارستان در بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر پیشنهادی حسن روحانی برای قرار گرفتن در رأس وزارتخانه صنعت و معدن و تجارت است که نمایندگان مردم در مجلس امروز در ساعات پایانی جلسه علنی بعدازظهر خود بررسی صلاحیت وی را در دستور کار قرار دادند.
ادامه نوشته

 تلاش ترکیه برای احیای نفوذ خود با استفاده از حماس

سقوط دولت اخوان المسلمین در مصر، هم برای دولت های حامی این دولت، به ویژه ترکیه و هم برای گروه های تحت حمایتش، از جمله حماس، به عنوان اتفاقی ناگوار ارزیابی شد. اکنون در شرایطی که با آغاز مذاکرات میان فتح و اسرائیلی ها، حماس بیش از هر زمانی به متحد نیاز دارد، دولت ترکیه تلاش خود را برای استفاده از این موقعیت تشدید کرده است.
ادامه نوشته

 بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی

عباس آخوندی، یازدهمین وزیر پیشنهادی است که امروز مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی بعدازظهر خود صلاحیت وی را برای تصدی پست وزارت راه وشهرسازی بررسی کرد.
ادامه نوشته

جدیدترین پیشنهاد به اوباما درباره رئیس‌جمهور جدید ایران

پس از استقبال اولیه کاخ سفید از انتخاب روحانی، نامه ۲۹ تن از شخصیت‌های آمریکایی به اوباما برای تعامل با ایران و طرح دنت‌ ـ پرایس برای کاستن از فشار‌ تحریم‌ها علیه ایران که به امضای ۱۳۱ نفر از مجلس نمایندگان هم رسید، به تازگی پیشنهاد جدیدی درباره تعامل با دولت روحانی به اوباما داده شده است.
ادامه نوشته

دفع 5 تجاوز دریایی آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها توسط سپاه و بسیج

فرمانده منطقه سوم دریایی سپاه گفت: آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها بعد از دوران دفاع مقدس تاکنون پنج ‌بار به آب‌های سرزمینی ما تجاوز کرد‌ه‌اند که دو بار به اسارت آنها و سه بار هم به فرارشان منجر شده است.
ادامه نوشته

نگرانی شدید ایران از کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه  

معاون وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از کاربرد سلاح شیمیایی در سوریه و سکوت بین المللی ابراز نگرانی شدید کرد.
ادامه نوشته

تشییع پیکر شیخ البوطی با حضور هزاران سوری  

مراسم تشییع جنازه شیخ محمد سعید رمضان البوطی روحانی مشهور سوری با حضور هزاران نفر از مردم این کشور در مسجد اموی دمشق برگزار شد.
ادامه نوشته

روسیه: نگران از ترکیه، متحد و همراستا با ایران

روسیه: نگران از ترکیه، متحد و همراستا با ایران
چگونه قراردادها و توافقات دو جانبه میان سه قدرت منطقه قفقاز (ایران – روسیه ، روسیه – ترکیه و ایران – ترکیه) در حوزه اقتصاد و سیاست عمل میکند؟ چرا روسیه به اندازه ای که از بابت نفوذ ترکیه در منطقه قفقاز نگرانی دارد از بابت ایران نگران نیست و اتحاد شمال به جنوب در مقابل اتحاد شرق به غرب در حوزه اقتصاد به کجا خواهد رسید؟
ادامه نوشته

پشت پرده عذرخواهی نتانیاهو از اردوغان

پشت پرده عذرخواهی نتانیاهو از اردوغان
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته در تماسی تلفنی با رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود، بابت حمله سه سال پیش این رژیم به کشتی حامل کمک ترکیه به غزه از وی عذرخواهی کرد. اما انجام این اقدام در فضای کنونی منطقه، بسیاری از تحلیلگران را بر آن داشته تا دلایل واقعی این تغییر جهت گیری را مورد تحلیل قرار دهند.
ادامه نوشته

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های مرتبط با ایران

تشدید تحریم‌های آمریکا علیه بانک‌های مرتبط با ایران
تکرار ادعاهای باراک اوباما درباره برنامه هسته ای ایران، تشدید اقدامات سخت گیرانه دولت آمریکا علیه بانک های مرتبط با ایران، گمانه زنی پیرامون مذاکرات مستقیم ایران و آمریکا، ادعای جدید مقامات سعودی علیه ایران و محکومیت ترور یک روحانی بلندمرتبه سوری، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
ادامه نوشته

افزایش فروش نفت ایران و ناکارآمدی تحریم‌های آمریکا

افزایش فروش نفت ایران و ناکارآمدی تحریم‌های آمریکا
در حالی که چندی پیش ایالات متحده آمریکا اقدام به تمدید معافیت تعدادی از کشورهای اروپایی و ژاپن از تحریم نفتی ایران کرد، آمار حاکی از آن است که چین در ماه فوریه واردات نفت خود را از ایران به شدت افزایش داده. در همین حال آژانس بین المللی انرژی در گزارشی به ناکارآمدی تحریم آمریکا اذعان کرده است.
ادامه نوشته

چگونه احمدی‌نژاد در سال ۲۰۰۶ هدف تیراندازی قرار گرفت؟

چگونه احمدی‌نژاد در سال ۲۰۰۶ هدف تیراندازی قرار گرفت؟
«مأمور اطلاعاتی آمریکا هنگامی که احمدی نژاد در نزدیکی هتل محل اقامت خود در جریان برگزاری اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل بود، از سوی یک مأمور اطلاعاتی آمریکا هدف شلیک قرار گرفت... احمدی نزاد فقط برگشت و سوار ماشین شد». این بخش هایی از کتابی است که قرار است به زودی در آمریکا منتشر شود.
ادامه نوشته